Markkinointipsykologia

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD07BMMA229
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Viljamaa, Anmari
Opettajatiimi: Anttila, Terhi
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
LITAKO-2014   3-K   3.0   2017-01-01   2017-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa myyntityössä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: noin 80 h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
-mistä itsenäistä opiskelua: 44 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa, Asiakaspalvelu

Sisältö

-Markkinointipsykologian perusteet
-Psykologian soveltaminen markkinoinnissa

Opiskelumateriaali

Rope, T. & Pyykkö, M. 2003. Markkinointipsykologia. Väylä asiakasmieleiseen markkinointiin.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=46456

Parvinen, Petri. 2013. Myyntipsykologia: näin meille myydään.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=103970

Lindstrom, M. 2009. Buyology. Ostamisen anatomia.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=89505

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa erinomaisesti analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa markkinoinnissa.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa hyvin analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa markkinoinnissa.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa markkinoinnissa.

Arviointimenetelmät

Oppimispäiväkirja

Harjoittelu

Ei harjoittelua

Takaisin