Asiakaspalvelu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KMAAP
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 2.0 op
Vastuuopettaja: Leikkari, Esa
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KUMU-2014   1-K   2.0   2015-01-02   2015-07-31  
KUMU-2015   1-K   2.0   2016-01-01   2016-07-31  
KUMU-2016   1-K   2.0   2017-01-01   2017-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä
- kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä
- asennoitua asiakaspalveluun sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa

Opiskelijan työmäärä

opiskelijan työmäärä 54 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ei tarvita

Sisältö

- palvelu, palvelun laatu, palvelukuilut
- palvelutapahtuma
- asiakkaan kohtaaminen, erilaisten asiakkaiden käsittely
- service recovery –tilanteet, muut erikoistilanteet
- asiakaspalvelijana toimiminen

Opiskelumateriaali

Case-materiaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset

Arviointikriteerit

- 5: Opiskelija osaa erinomaisesti tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä. Hän osaa perustellen kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa kaikki palvelun laadun osatekijät. Opiskelijan asennoituminen asiakaspalveluun on erinomaista.
- 3: Opiskelija osaa hyvin tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä. Hän osaa perustellen kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä. Opiskelijan asennoituminen asiakaspalveluun on hyvää.
- 1: Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä. Hän osaa kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä. Opiskelijan asennoituminen asiakaspalveluun on tyydyttävää.

Arviointimenetelmät

Harjoitukset 70% (itsearviointi, ohjaajan arviointi, vertaisarviointi), analyysitehtävä 30%

Takaisin