Tapahtuman markkinointi ja tiedottaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KH18CKTT02
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Mäkinen-Laitila, Sari
Opettajatiimi: Ikola, Johanna
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tehdä tapahtumalle markkinointi- ja tiedotussuunnitelman. Hän osaa kirjoittaa tiedotteita ja markkinoinnillisia tekstejä tapahtumalle. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen roolin ja merkityksen tapahtumassa. Hän osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja markkinointiviestinnän keinot tapahtumatuotannon näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää tiedottamisen (sisäinen ja ulkoinen) perusperiaatteet tapahtumatuotannon näkökulmasta.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 78 h
- mistä lähiopetusta n. 20 h
- mistä itsenäistä työskentelyä n. 58 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

KH18CKTT01 Tapahtumatuotannon perusteet, 7 op.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan tapahtumatuotannon osa-alueista markkinointiin ja tiedottamiseen sekä niiden rooliin tapahtuman onnistumisen kannalta. Kurssilla tehdään joko toteutettavalle tai kuvitteelliselle tapahtumalle markkinointi- ja tiedotussuunnnitelma sekä tehdään erikseen sovittavia pienimuotoisia harjoitustöitä (esim. tiedote, markkinointikirje, markkinoinnin pääviestit)

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja itsenäinen työskentely.

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti.

Hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin.

Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija hallitsee tyydyttävästi osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.
(Arviointi painottuu menetelmissä mainitulla tavalla)

Arviointimenetelmät

-opettajan arviointi
-itsearviointi
-vertaisarviointi
- hyväksytyt harjoitukset ja markkinointi/tiedotussuunnitelma

Harjoittelu

Opintojaksoon ei kuulu harjoittelua.

Takaisin