Messuprojekti

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KI15CPROJ03
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Pitkäkoski, Tuija
Opettajatiimi: Pitkäkoski, Tuija ; Nieminen, Kirta
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
PALVELUJ-2013   3-S   5.0   2015-08-01   2015-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää messu- ja näyttelytoiminnan toimintaperiaatteet ja ymmärtää tapahtuman monipuoliset mahdollisuudet markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa messujen kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Opiskelija osaa laatia messuja varten viestintäsuunnitelman sekä toteuttaa sen. Opiskelija ymmärtää, miten messuosasto on suunniteltava ja toteutettava visuaalisesti ja toiminnallisesti, että se täyttäisi yrityksen markkinoinnin asettamat tavoitteet ja olisi myös kannattava sijoitus.

Opiskelijan työmäärä

Ohjattua suunnittelu- ja toteutustyötä 50 h, itsenäisiä opintoja ja projektin toteuttamistyötä 85h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

• messuosallistumisen suunnittelu
• messuosallistumisen toteutus
• messuosallistumisen markkinoinnillinen sadonkorjuu

Opiskelumateriaali

Markkinointiviestintä: Vuokko Pirjo (WSOY)

Menesty messuilla, Yrityksen opas.

Muu ohjaajan osoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot sekä messuprojektin suunnittelu ja toteutus sekä toteutuksen seuranta.

Arviointikriteerit

5
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida laatimansa markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistunut.
3
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja seurata laatimansa markkinointiviestintästrategian mukailevan messuprojektin joka edistää myyntiä, on visuaalisesti toimiva ja pysyy budjetissa.
1
Opiskelija osaa toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.

Arviointimenetelmät

Projektin toteutuksen arviointi (opiskelijan itsearviointi ja ohjaajien arviointi) perusteena alussa sovitut projektia koskevat yhteiset kriteerit ja tavoitteet.

Takaisin