Markkinoinnin perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KMPMP
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 2.0 op
Vastuuopettaja: Leikkari, Esa
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KUMU-2014   1-K   2.0   2015-01-02   2015-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida toimintaympäristöä markkinoinnin näkökulmasta
- analysoida asiakastarpeita
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja perustasolla

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä n. 52 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Sisältö

- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot

Opiskelumateriaali

Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=87365

muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

luento-opetus, itsenäinen opiskelu

Arviointikriteerit

- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.

Arviointimenetelmät

tentti 100 %

Takaisin