Ruokaketjun kehittäminen asiakasnäkökulmasta

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KA33C40
Tyyppi: Valinnainen
Taso: Ylempi AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Pitkäkoski, Tuija
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
RUOKAPAL-2015   1-S   5.0   2015-08-01   2015-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa erottaa erilaiset asiakkaat ja kehittää asiakkaiden ostokäyttäytymisen tuntemustaan. Opiskelija osaa analysoida asiakkaiden ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija ymmärtää kuinka asiakasarvo rakentuu ruokaketjun asiakassuhteissa ja osaa kehittää yrityksen ja asiakkaan yhteistoimintaa sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää hyvien suhteiden merkityksen asiakassuhteisiin ja asiakkaan sitoutumiseen. Opiskelija ymmärtää asiakassuhteiden hallinnan ja asiakaskokemuksen johtamisen käsitteet ruokaketjun sisällä B to B –markkinoinnissa ja kuluttajamarkkinoinnissa.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 32 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 103 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Sisältö

-Asiakaskeskeisyys ja arvon luominen ruokaketjussa
-Kuluttajan ja organisaation ostokäyttäytyminen ruokaketjussa
-Asiakassuhteiden ja asiakaskokemuksen johtaminen ruokaketjussa

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja itsenäinen työskentely

Arviointikriteerit

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa huomioidaan työskentelymenetelmät, ongelmanratkaisukyky ja kyky soveltaa opittua tietoa työelämän käytänteiden kehittämiseksi.

Harjoittelu

Ei harjoittelua

Takaisin