Kaupan kilpailukeinot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD07BMMA223
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Mutka-Vierula, Kristiina
Opettajatiimi: Mutka-Vierula, Kristiina
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida myymälää ja kauppapaikkaa kilpailukeinona. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona kaupan kannattavuus huomioiden. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa.

Opiskelijan työmäärä

- itsenäinen työskentely 134 t

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

- Liiketoimintaosaamisen perusteet
- Kaupan toimintaympäristö

Sisältö

- kauppapaikka ja myymälä kilpailukeinona
- hinta- ja laatumielikuva
- tavararyhmähallinta
- asiakaspalvelu ja sen merkitys vähittäiskaupassa
- markkinointiviestintä vähittäiskaupassa

Opiskelumateriaali

- Havumäki, Heidi, Jaranka, Eila, 2006. Kauppa - Toiminnan suunnittelusta markkinointiin
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=71425

- Päivittäistavarakauppa ry:n vuosijulkaisuja

- Aarnikoivu, Henrietta, 2005. Onnistu asiakaspalvelussa
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=63435

- muu materiaali verkossa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- itsenäinen opiskelu ja tehtävät verkossa

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi. Opiskelija osaa analysoida myymälää ja kauppapaikkaa kilpailukeinona. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona kaupan kannattavuus huomioiden. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa kiitettävästi.

Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin. Opiskelija osaa analysoida myymälää ja kauppapaikkaa kilpailukeinona. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona kaupan kannattavuus huomioiden. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa hyvin.

Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut kaikki annetut tehtävät. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa.

Arviointimenetelmät

- sekä tehtävät että tentit arvioidaan

Harjoittelu

Opintojaksoon ei sisälly työharjoittelua.

Lisätietoja

- opintojakso suoritetaan Keskon kanssa tehdyn yhteistyösopimuksen pohjalta Kauppiasyrittäjyyspolun opintojen mukaisesti

Takaisin