Harjoittelu: Gerontologisen työn kehittäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: GERAJO400
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 4.0 op
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
VANTYO-2015   4-S   4.0   2018-08-01   2018-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida, suunnitella ja toteuttaa vanhustyön kehittämisprosessin palveluorganisaatiossa sekä osaa tuoda asiantuntemuksensa esille. Opiskelija osaa tulkita ja arvioida vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja käyttää laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä.

Opiskelijan työmäärä

106 tuntia

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Tutkinto-ohjelman perus- ja ammattiopinnot pääsääntöisesti ja johtamisen perusteet 9 op , harjoittelu; Gerontologisen työn johtaminen 8 op sekä vanhuspalvelujen laatu, arviointi ja kehittäminen 4op

Sisältö

Harjoittelu toteutuu opiskelijan valitsemassa vanhustyön palvelujärjestelmässä perehtymällä yksikön laatutyöhön ja palveluiden arviointiin. Opiskelija toteuttaa työyhteisössä henkilökunnan kanssa laatuun liittyvän kehittämistehtävän.

Opiskelumateriaali

Vanhuspalvelujen laatu, arviointi ja kehittäminen -opintojakson materiaali sekä muu opiskelijan valitsema kirjallisuus aihealueelta.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

harjoittelun suorittaminen

Arviointikriteerit

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee hyvin keskeisimmät vanhustyön laatuun ja arviointiin sekä kehittämiseen liittyvät menetelmät. Näkee ja tuo esille kehittämishaasteita omassa toiminnassa ja harjoitteluorganisaatiossa. On selkeä ja johdonmukainen toiminnoissaan. Osaa arvioida omaa kasvuaan vanhustyön kehittäjänä. Opiskelija noudattaa kehittämistehtävässään kirjallisen työn ohjeita.
Hylätty:
Opiskelijalla on kapea-alainen näkemys vanhustyön laatuun, arviointiin ja kehittämiseen liittyvistä menetelmistä. Osaa tuoda teoriatietojaan esille keskusteluissa, mutta käytäntöön soveltamisessa on suuria puutteita. Vuorovaikutus henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa on varauksellista. Oma pohdinta on vähäistä.

Arviointimenetelmät

itsearviointi, ohjaajan antama palaute ja opettajan antama arviointi kehittämistehtävästä

Harjoittelu

opintojakso koostuu harjoittelusta

Takaisin