Luovien alojen markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KH00AYT11
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Savola, Esa
Opettajatiimi: Juppo, Merja
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KUTU-2013   3-K   3.0   2016-01-01   2016-07-31  
MK-2013   3-K   3.0   2016-01-01   2016-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa oman luovan toimialan erityispiirteet; vahvuudet ja heikkoudet ja niiden vaikutukset markkinointiin. Lisäksi opiskelija osaa tunnistaa ulkoisessa toimintaympäristössä olevia omaan luovaan toimialaan liittyviä mahdollisuuksia ja uhkia markkinoinnin näkökulmasta.
- tuntee oman luovan toimialan kuluttajien käytöstä ja osaa segmentoida oman toimialan kuluttajat
- osaa tehdä kilpailija-analyysin omalta luovalta toimialalta
- tuntee oman luovan alan markkinoinnin tyypillisimpiä kilpailukeinoja ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
- osaa tehdä omalle luovalle toimialalle liittyvän markkinointisuunnitelman

Opiskelijan työmäärä

- opiskelijan työmäärä 78 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

- Edeltävät opinnot KH00AYT10 Markkinoinnin perusteet
- Luovien alojen markkinointi integroitu KH00AYT01 Ammattialan kustannussuunnittelu ja KH00AYT21 Luovien alojen yritystoiminnan opintojaksojen kanssa, jonka tuloksena jokainen opiskelija tekee omaan ammattialaan liittyvän liiketoimintasuunnitelman.

Sisältö

- Oman ammattialan erilaisiin markkinoinnin caseihin tutustuminen, keskustelu ja ratkaisujen etsiminen.
- Oman luovan ammattialan markkinointisuunnitelma

Opiskelumateriaali

- Case-materiaali Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- Case-opetus
- itsenäinen työskentely

Arviointikriteerit

- 5: Opiskelija hallitsee luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa perustella, kriittisesti arvioida ja soveltaa oppimaansa ja löytää uusia ratkaisuja.
- 3: Opiskelija hallitsee luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa perustella ja soveltaa oppimaansa.
- 1: Opiskelija luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet. Hän soveltaa oppimaansa mekaanisesti.

Arviointimenetelmät

case-opetus 50 %, liiketoimintasuunnitelmaan kuuluva markkinointisuunnitelma 50 %

Takaisin