Principles of social pedagogy

Structure Type: Course
Code: KF21VVO05
Type: Free choise
Level: Master
Credits: 5.0 points
Responsible Teacher: Toikko, Timo
Language of Instruction: Finnish

Learning Outcomes

Students will learn to question and discuss social pedagogical practice.

Studens will learn to critically evaluate social pedagogical settings.

Student's Workload

130 hr

Prerequisites / Recommended Optional Courses

No previous studies are required.

Contents

The course implementation and contents will be discussed with the lecturer.

Recommended or Required Reading

Ryynänen, Sanna (2011) Nuoria reunoilla :sosiaalipedagoginen tutkimus rikollisuuden ja väkivallan keskellä elävien nuorten kasvun tukemisesta brasilialaisissa kansalaisjärjestöissä.
Tampere : Tampere University Press, 2011.
http://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-8482-7

Kurki, Leena: Kurki-Suutarinen, Matleena & Taruvuori, Karoliina (2011) Muurien sisällä: sosiokulttuurinen innostaminen vankilassa. Tampere : Tampere University Press.

Elina Nivala ja Mikko Saastamoinen (toim.) (2007)
Nuorisokasvatuksen teoria: perusteita ja puheenvuoroja.
Helsinki : Nuorisotutkimusverkosto.

Hoikkala, Tommi & Sell, Anna (2007) Nuorisotyötä on tehtävä : menetelmien perustat, rajat ja mahdollisuudet. Helsinki: Nuorisotutkimusseura.

Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods

Distance learning.

Assessment Criteria

Grading: pass/fail (grade 3):
Students will be able to describe and compare social pedagogical practices.

Assessment Methods

Grading is based on a student's assignments.

Back