Palveluprosessien kehittäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KA15CPAKE10
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Nieminen, Kirta
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
PALVELUJ-2015   2-K   5.0   2017-01-01   2017-07-31  
PALVELUJ-2016   2-K   5.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetus 45 %, oppimistehtävät 35 %, itsenäinen opiskelu 20 %

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

- Elintarviketuntemus ruokapalveluissa
- Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
- Ruokapalvelujen laadun kehittäminen

Sisältö

- Prosessisuunnittelu
- Kestävät hankintaprosessit

Opiskelumateriaali

Laamanen, K. & Tinnilä, M. 2009. Prosessijohtamisen käsitteeet. Helsinki: Teknologiainfo Teknova.

Leväinen, K.I .2013. Kiinteistö- ja toimitilajohtaminen. Helsinki.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- Luennot, oppimistehtävät

Arviointikriteerit

5
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

3
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

1
Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän tietää prosessisuunnittelussa käytettävät työkalut. Opiskelija hahmottaa tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

Arviointimenetelmät

- Aktiivinen osallistuminen, kirjalliset tehtävät, oppimistehtävä

Takaisin