Palveluprosessien kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KA15CPAKE10 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Nieminen, Kirta |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
PALVELUJ-2015   |
2-K   |
5.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
PALVELUJ-2016   |
2-K   |
5.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetus 45 %, oppimistehtävät 35 %, itsenäinen opiskelu 20 %
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
- Elintarviketuntemus ruokapalveluissa
- Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
- Ruokapalvelujen laadun kehittäminen
Sisältö
- Prosessisuunnittelu
- Kestävät hankintaprosessit
Opiskelumateriaali
Laamanen, K. & Tinnilä, M. 2009. Prosessijohtamisen käsitteeet. Helsinki: Teknologiainfo Teknova.
Leväinen, K.I .2013. Kiinteistö- ja toimitilajohtaminen. Helsinki.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- Luennot, oppimistehtävät
Arviointikriteerit
5
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
3
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
1
Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän tietää prosessisuunnittelussa käytettävät työkalut. Opiskelija hahmottaa tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
Arviointimenetelmät
- Aktiivinen osallistuminen, kirjalliset tehtävät, oppimistehtävä
Takaisin