Tietokonegrafiikka

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KL04BT51081
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Mäkelä, Petteri
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
TITE-2013   2-S   3.0   2014-09-01   2014-12-31  
TITE-2014   2-S   3.0   2015-08-01   2015-12-31  
TITE-2015   2-S   3.0   2016-08-01   2016-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tehdä vuorovaikutteisia ohjelmia, jotka hyödyntävät 2D- ja 3D-tietokonegrafiikkaa

Opiskelijan työmäärä

Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Olio-ohjelmointi, vektorit ja matriisit

Sisältö

OpenGL tai XNA, mallintamisperiaatteet, kuvien projisointi, valaistusmallit ja värit sekä graafiset vuorovaikutustekniikat, CAVE

Opiskelumateriaali

- Luentomonisteet
- XNA Game Studio: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc178930

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitustyö

Arviointikriteerit

- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa hyödyntää 3D-tietokonegrafiikkaa vaativissa harjoitustyössä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee tietokonegrafiikan keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat

Arviointimenetelmät

Tentti ja harjoitustyö

Takaisin