Espanja 4 / Spanish 4

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD07CYES120
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Simon, Heli
Opettajatiimi: Kempas, Ilpo
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
INBUS2-2015   2-K   3.0   2017-01-01   2017-07-31  
INBUS2-2016   2-K   3.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää autenttista, erityisesti liiketalouden alaan liittyvää espanjankielistä asiatekstiä sekä osaa loputkin toimivan kielitaidon kannalta keskeisistä verbimuodoista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa subjunktiivin, konditionaalin ja futuurin käytön, kykenee lukemaan asiatekstiä apuvälinein, on perehtynyt liiketalouden alan keskeisimpään sanastoon.

Opiskelijan työmäärä

luennot ja ohjatut harjoitukset 36 t
itsenäinen työskentely 45 t

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Espanja 3

Sisältö

- verbioppijakso
- espanjankielinen asiateksti

Opiskelumateriaali

Kuokkanen-Kekki, M. & Palmujoki, K., 2002: Español uno

+ opettajan antama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

luennot ja ohjatut harjoitukset 36 t
itsenäinen työskentely 45 t

Arviointikriteerit

5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja helpohkon kirjoitetun tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä helpohkosta tekstistä. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä.
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä.

Arviointimenetelmät

kaksi kirjallista tenttiä (verbit + tekstit)
aktiivinen osallistuminen ohjattuun työskentelyyn ja muu näyttö

Takaisin