Venäjä 2 (Russian 2)

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD07CYVE100
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Simon, Heli
Opettajatiimi: Uitti, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
INBUS2-2015   1-K   3.0   2016-01-01   2016-07-31  
INBUS2-2016   1-K   3.0   2017-01-01   2017-07-31  

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa viestiä yksinkertaisissa arkipäiväisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa
- hallitsee peruskieliopista seuraavat rakenteet: substantiivien ja persoonapronominien akkusatiivi, prepositionaali, verbien taivutus ja aikamuodot, adjektiivien taivutus, substantiivien ja adjektiivien monikko, perusliikeverbit
- osaa asioida kaupassa venäjän kielellä
- osaa viikonpäivät venäjäksi
- osaa kertoa vapaa-ajan vietosta, kielitaidosta ja asumisesta
- osaa kertoa työpaikasta
- osaa numerot 0-10 000
- ymmärtää yleiskielistä kirjoitettua tekstiä sanakirjan avulla ja osaa laatia lyhyitä kirjallisia viestejä
- ymmärtää venäläistä tapakulttuuria

Opiskelijan työmäärä

kontaktiopetus ja ohjattu harjoittelu 36 t.
itsenäinen työskentely 45 t.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Venäjä 1

Sisältö

- peruskieliopin / sanaston laajentaminen
- harrastukset, tottumukset
- ostosten tekeminen
- opinnot, kielitaito
- vapaa-ajasta kertominen
- kellonajat, viikonpäivät, kuukaudet
- värit, tien neuvominen ja kysyminen
- kulttuuritietous

Opiskelumateriaali

Jegorenkov & Piispanen: Pora! 1, Venäjää aikuisille. Otava. 2013 tai uudempi.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus; kirjalliset ja suulliset oppimistehtävät, virtuaalitehtävät

Arviointikriteerit

5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja helpohkon kirjoitetun tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä helpohkosta tekstistä. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä.
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen oppitunneilla tapahtuvaan työskentelyyn; kirjallisten ja suullisten tehtävien ja harjoitusten suorittaminen; suullinen ja kirjallinen tentti.

Harjoittelu

Ei ole.

Takaisin