Venäjä 2 (Russian 2)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07CYVE100 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Simon, Heli |
---|
Opettajatiimi: | Uitti, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
INBUS2-2015   |
1-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
INBUS2-2016   |
1-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa viestiä yksinkertaisissa arkipäiväisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa
- hallitsee peruskieliopista seuraavat rakenteet: substantiivien ja persoonapronominien akkusatiivi, prepositionaali, verbien taivutus ja aikamuodot, adjektiivien taivutus, substantiivien ja adjektiivien monikko, perusliikeverbit
- osaa asioida kaupassa venäjän kielellä
- osaa viikonpäivät venäjäksi
- osaa kertoa vapaa-ajan vietosta, kielitaidosta ja asumisesta
- osaa kertoa työpaikasta
- osaa numerot 0-10 000
- ymmärtää yleiskielistä kirjoitettua tekstiä sanakirjan avulla ja osaa laatia lyhyitä kirjallisia viestejä
- ymmärtää venäläistä tapakulttuuria
Opiskelijan työmäärä
kontaktiopetus ja ohjattu harjoittelu 36 t.
itsenäinen työskentely 45 t.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Venäjä 1
Sisältö
- peruskieliopin / sanaston laajentaminen
- harrastukset, tottumukset
- ostosten tekeminen
- opinnot, kielitaito
- vapaa-ajasta kertominen
- kellonajat, viikonpäivät, kuukaudet
- värit, tien neuvominen ja kysyminen
- kulttuuritietous
Opiskelumateriaali
Jegorenkov & Piispanen: Pora! 1, Venäjää aikuisille. Otava. 2013 tai uudempi.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus; kirjalliset ja suulliset oppimistehtävät, virtuaalitehtävät
Arviointikriteerit
5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja helpohkon kirjoitetun tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä helpohkosta tekstistä. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä.
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen oppitunneilla tapahtuvaan työskentelyyn; kirjallisten ja suullisten tehtävien ja harjoitusten suorittaminen; suullinen ja kirjallinen tentti.
Harjoittelu
Ei ole.
Takaisin