Sähköinen kaupankäynti

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: LTVAVL103
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Mäkiniemi, Osmo
Opettajatiimi: Mäkiniemi, Osmo
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
LITAKO-2015   2-K   3.0   2017-01-01   2017-07-31  
LITAKO-2016   2-K   3.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän sähköisen kauppapaikan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Opiskelijan työmäärä

- itsenäinen työskentely verkossa: 81 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Johdatus verkkoliiketoimintaan

Sisältö

- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät kauppapaikkaohjelmistot
- sähköisen kauppapaikan suunnittelu, toteutus ja ylläpito

Opiskelumateriaali

- opettajan materiaali
- Internet-materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- verkko-opetus: materiaali, tehtävät, keskustelut

Arviointikriteerit

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 – 5.

Kiitettävä (5)

Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta.Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan.

Arviointimenetelmät

- harjoitustyö 50 %
- tehtävät ja muu näyttö 50 %

Lisätietoja

Opintojakso sisältää 1 t&k-opintopistettä

Takaisin