Asiakkuuksien johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD22ASLI03
Tyyppi: Valinnainen
Taso: Ylempi AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Aho, Anne-Maria
Opettajatiimi: Mäkeläinen, Ville-Pekka
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
Y31-2013   2-S   5.0   2014-09-01   2014-12-31  
Y31-2015   2-S   5.0   2016-08-01   2016-12-31  

Osaamistavoitteet

-Opiskelija ymmärtää suhdemarkkinoinnin merkityksen pitkän aikavälin asiakassuhteisiin pohjautuvassa liiketoiminnassa
-Opiskelija ymmärtää asiakassuhteen hallinnan käsitteen ja soveltamisen kestokulutushyödykkeiden, palveluiden ja B-to-B tuotteiden markkinoinnissa
- Opiskeilja hallitsee CRM:n käsitteen sekä osaa soveltaa CRM:n mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin johtamisen ongelmatilanteiden ja haasteiden ratkaisemiseksi
- Opiskelija osaa hyödyntää CRM:ää markkinoinnin johtamisen työkaluna
- Opiskelija osaa arvioida työyhteisön toimintaa sekä intressiryhmien (ensisijaisesti asiakkaat) muuttuvia tarpeita ja pystyy mukauttamaan ja kehittämään tietotekniikan järjestelmiä (CRM) johtamisen työkaluna

Opiskelijan työmäärä

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

Suhdemarkkinoinnin käsitettä käydään läpi lähiopintojaksoilla. Sen soveltamista käytäntöön, erityisesti CRM:n näkökulmasta, harjoitellaan oman yrityksen / yhteisön ja casejen näkökulmasta. Käytännön CRM-järjestelmän ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin tutustutaan myös kurssin aikana. Kurssiin kuuluu harjoitustyö CRM:n soveltamisesta oman yrityksen / yhteisön toimintaan.

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan myöhemmin.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- luennot
- harjoitukset
- harjoitustyö

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija on suoriutunut opintojakson opinnoista erinomaisesti ja on osallistunut aktiivisesti kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen käsitteistöä ja on osoittanut kykyä soveltaa opittua käytännön liiketoimintaan: Opiskelija on pystynyt kehittämään luovia ratkaisuja kurssitehtävässään. Hyvä (4-3): Opiskelija on suoriutunut opintojakson opinnoista hyvin ja on osallistunut aktiivisesti kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen käsitteistöä ja on osoittanut kykyä soveltaa opittua käytännön liiketoimintaan: Opiskelija on pystynyt kehittämään luovia ratkaisuja kurssitehtävässään. Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen peruskäsitteistöä: Opiskelija on pystynyt hyödyntämään kurssin peruskäsitteistöä kurssitehtävässään.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa huomioidaan työskentelymenetelmät, ongelmanratkaisukyky ja kyky soveltaa opittua tietoa työelämän käytänteiden kehittämiseksi.

Takaisin