Venäjä 3 (Russian 3)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07CYVE111 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Simon, Heli |
---|
Opettajatiimi: | Uitti, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
INBUS2-2015   |
2-S   |
3.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
LITAKO-2015   |
2-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
INBUS2-2016   |
2-S   |
3.0   |
2017-08-01   |
2017-12-31   |
LITAKO-2016   |
2-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää selkeää puhetta ja helpohkoja tekstejä eri aihealueista. Opintojakson jälkeen opiskelija selviytyy tavallisimmista suullisista ja kirjallisista käytännön tilanteista, esim. vieraiden vastaanottaminen, puhelimessa puhuminen, harrastuksista ja säästä puhuminen, asumisesta kertominen, matkoista kertominen. Hän osaa sijamuodoista genetiivin. Hän osaa aikamuodot ja käyttää niitä sujuvasti. Hän hallitsee myös käytännön tilanteisiin liittyvän perussanaston ja ymmärtää selkeää puhetta ja yleiskielen tekstejä sekä ammattialansa tekstiä ainakin sanakirjan avulla. Lisäksi hän osaa kirjoittaa esim. harrastuksista, loman viettämisestä kertovia kirjeitä ja lyhyitä viestejä.
Opiskelijan työmäärä
kontaktiopetus ja ohjattu harjoittelu 32 t.
itsenäinen työskentely 46 t.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Venäjä 1 ja venäjä 2
Sisältö
- Venäläinen kulttuuri ja yhteiskunta
- genetiivi
- liikeverbit
- matkustaminen, asuminen, turismitilanteita
- loman vietto
- small talk
- puhelinkeskustelut
Opiskelumateriaali
Jegorenkov & Piispanen: Pora! 1, Venäjää aikuisille. Otava. 2013 tai uudempi
Opettajan lisämateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Suulliset harjoitukset, kuten dialogit, pari- ja pienryhmätyöskentely sekä kirjalliset ja suullliset oppimistehtävät.
Arviointikriteerit
5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä. Opiskelija osaa kertoa kurssilla käsitellyistä maa- ja kulttuuriteemoista joitakin faktoja.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä tekstin sisällöstä pääkohdat. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä. Opiskelija osaa kertoa kurssilla käsitellyistä maa- ja kulttuuriteemoista olennaiset seikat.
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä. Opiskelija osaa kertoa kurssilla käsitellyistä maa- ja kulttuuriteemoista monipuolisesti ja paneutuu asiaan syvällisesti.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen. Suullisen kielitaidon aktiivinen harjoittelu, kirjallisten tehtävien ja harjoitusten suorittaminen, tentit. Kaikki osiot on suoritettava hyväksyttävästi.
Harjoittelu
Ei ole.
Takaisin