Saksa 1, alkeiskurssi (German 1)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07AYSA020 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Stenbacka Tuula |
---|
Opettajatiimi: | Stenbacka Tuula |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
INBUS2-2015   |
1-S   |
3.0   |
2015-08-01   |
2015-12-31   |
INBUS2-2016   |
1-S   |
3.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa saksan kielen perusteet. Hän osaa käyttää kielen keskeisintä sanastoa ja rakenteita sekä puheessa että kirjoituksessa.
Opiskelijan työmäärä
luennot ja ohjatut harjoitukset 36h
itsenäinen opiskelu 44h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
ääntäminen, tervehdykset, esittäytyminen
itsestä kertominen
kuulumisten ja voinnin tiedustelu
matkalipun ostaminen
tien kysyminen ja neuvominen
kahvilassa tilaaminen
Opiskelumateriaali
- Kudel & Kyyhkynen: Einverstanden! 1
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
kontaktiopetus, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, kielistudioharjoittelu
Arviointikriteerit
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä. Opiskelija osaa kirjoittaa suppeaa ja yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääosin hidasta ja selkeää puhuttua kieltä. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä.
5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielen omaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja helpohkojen tekstien sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä.
Arviointimenetelmät
aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, kirjalliset ja suulliset tehtävät, sanakokeet, 2 tenttiä
Takaisin