Asiakaspalvelu

Rakennetyyppi: Opintojakson osa
Koodi: KH18ASTP010
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Mäkinen-Laitila, Sari
Opettajatiimi: Takamaa, Paula
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson osan suoritettuaan opiskelija osaa määritellä asiakaspalvelun vaiheet. Hän osaa soveltaa asiakaspalvelun periaatteita kirjastotyössä. Hän osaa arvioida hyvän asiakaspalvelun merkityksen asiakastyytyväisyyteen vaikuttavana tekijänä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 78 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

- Ammattina asiakaspalvelu
- Asiakaspalvelutapahtuman vaiheet
- erilaisten asiakkaiden kohtaaminen
- haastavat palvelutilanteet
- Kirjaston asiakaspalvelun erityispiirteet

Opiskelumateriaali

- Pesonen, Lehtonen ja Toskala. 2002. Asiakaspalvelu vuorovaikutuksena. Jyväskylä: PS-kustannus.
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=44009

- Lovio, Maisa. 2005. Kirjaston asiakaspalvelu. Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=67808

- Kirjasto 2012: Asiakkaan asialla. 2011. Toimittaneet Päivi Almgren ja Päivi Jokitalo. Helsinki: Avain.
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=99118

Luennot ja luennoilla käsitellyt asiat ja muu jaettu/ilmoitettu materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, kirjallisuus, vuorovaikutteiset opetuskeskustelut, ryhmätyöt, videoitavat asiakaspalvelutilanteet, oppimispäiväkirja / tentti

Arviointikriteerit

Ilmoitetaan opintojakson osan alussa.

Arviointimenetelmät

Ilmoitetaan opintojakson osan alussa.

Harjoittelu

Opintojaksoon ei kuulu harjoittelua.

Takaisin