Sosiaalipalveluiden asiakkaat

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KF21SOPAS06
Tyyppi: Pakollinen
Taso: Ylempi AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Toikko, Timo
Opettajatiimi: Toikko, Timo ; Zechner, Minna
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
YSOSKO-2014   1-K   5.0   2015-01-02   2015-07-31  

Osaamistavoitteet

Opintojakson jälkeen opiskelija ymmärtää

Opiskelijan työmäärä

130 t (18 luennot + 112 etäopiskelu)

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

Asiakas kuluttajana ja palvelunkäyttäjänä

Asiakkaiden tarpeet ja niihin vastaaminen

Sosiaalisen oikeudenmukaisuuden toteutuminen

Opiskelumateriaali

Simmons, Richard (2009) Understanding the differentiated consumers in public services. In R. Simmons, M. Powell & I. Greener (eds.) The consumer in public services. Choice, values and difference. Bristol: Policy Press, 235-254.

Toikko, Timo (2011) Kokemusasiantuntija palveluiden kehittäjänä. Teoksessa P. Ruuskanen, K. Savolainen & M. Suonio (toim.) Toivo sosiaalisessa. Toivoa luova toimintakulttuuri sosiaalityössä. Kuopio: UNIpress, 103-117.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja etäopiskelu.

Arviointikriteerit

Taso 1-2
Opiskelija osaa kuvailla asiakuuteen liittyviä erilaisia rooleja ja positioita.

Taso 3-4
Opiskelija osaa vertailla asiakkuuteen liittyviä erilaisia rooleja ja positioita.

Taso 5
Opiskelija osaa analysoida kriittisesti asiakuuteen liittyviä rooleja ja positioita.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu opiskelijan itsenäsiin tehtäviin, arviointi 1-5.

Takaisin