Kehittyvät toimintatavat ja -mallit

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KG30KAKE03
Tyyppi: Pakollinen
Taso: Ylempi AMK
Laajuus: 8.0 op
Vastuuopettaja: Kyrönlahti, Eija
Opettajatiimi: Kyrönlahti, Eija ; Hemminki, Arja
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KEJO-2013   1-K   2.0   2014-01-02   2014-07-31  
KEJO-2013   2-S   5.0   2014-09-01   2014-12-31  
KEJO-2013   2-K   1.0   2015-01-02   2015-07-31  
KEJO-2015   1-K   2.0   2016-01-01   2016-07-31  
KEJO-2015   2-S   5.0   2016-08-01   2016-12-31  
KEJO-2015   2-K   1.0   2017-01-01   2017-07-31  
KEJO-2016   1-K   2.0   2017-01-01   2017-07-31  
KEJO-2016   2-S   5.0   2017-08-01   2017-12-31  
KEJO-2016   2-K   1.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa vertailla erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä soveltaa erilaisia ideoita, toimintatapoja ja -malleja käytännön kehittämistyössä.

Opiskelijan työmäärä

108 t (64 t kontakti ja 144 t itsenäinen opiskelu)

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

Erilaisiin kehittämisorientaatioihin perustuvia ideoita, toimintatapoja ja -malleja.

Opiskelumateriaali

Liimatainen, L. & Ryttyläinen, K. (toim.). 2006. Innovoi, vaikuta, arvioi. Ihmisiin kohdistuvien vaikutusten arviointi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.

Mäkitalo, J. 2005. Work-related well-being in the transformation of nursing home work. Acta Universitantis Ouluensis D 837. Oulu: Oulu University Press.

Rautio, M. 2004. Muuttuva työelämä haastaa työterveyshuollon kehittämään menetelmiään ja osaamistaan. Oulun yliopisto. Hoitotieteen ja terveyshallinnon laitos. Diakonia ammattikorkeakoulu. Helsinki: Multiprint Oy.

Takanen, T. & Petrow, S. 2010. Kohtaamisten voima. Tarina yhdessäluovasta uudistumisesta. Helsinki: Edita.

Työterveyslaitos. 2009. Työhyvinvointi –uudistuksia ja hyviä käytäntöjä. Helsinki: Multiprint Oy.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja itsenäinen opiskelu

Arviointikriteerit

Tyydyttävä (1 – 2)
Opiskelija osaa kuvailla erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Hyvä (3 – 4)
Opiskelija osaa vertailla erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä ideoita, toimintatapoja ja -malleja.
Kiitettävä (5)
opiskelija osaa analysoida ja arvioida erilaisia tutkimuksen ja kehittämisen suuntauksia sekä ideoita, toimintatapoja ja -malleja.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu opiskelijan itsenäisiin tehtäviin ja harjoituksiin.

Takaisin