Mainonta, PR ja myynninedistäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD07BMMA207
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Viljamaa, Anmari
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
LITAKO-2013   2-S   3.0   2014-09-01   2014-12-31  
PK-2014   2-S   3.0   2016-08-01   2016-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Sisältö

- markkinointiviestinnän osa-alueet; mainonta, PR ja myynninedistäminen
- integroitu markkinointiviestintä
- kampanjasuunnittelun perusteet

Opiskelumateriaali

Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=46282

ja muu opettajan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös erinomaisesti suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.

Arviointimenetelmät

Harjoitukset 60 % ja tentti 40%.

Harjoittelu

Ei harjoittelua.

Takaisin