Asiakaspalvelu ja myyntityö yrittäjälle ja projektitöihin

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KD07DVMA220
Tyyppi: Vapaasti valittava
Taso: AMK
Laajuus: 2.0 op
Vastuuopettaja: Mutka-Vierula, Kristiina
Opettajatiimi: Mutka-Vierula, Kristiina
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Hän osaa vertailla ja analysoida asiakaspalvelijan työtä. Hän osaa palvella asiakasta erilaisissa tilanteissa ja osaa suhteuttaa palveluvalmiuttaan tilanteen vaatimalla tavalla. Opiskelija osaa tulkita ja kehittää henkilökohtaista myyntityötä yhtenä markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset. Opiskelija osaa toimia käytännön myyntitehtävissä

Opiskelijan työmäärä

Luennot 24 t, itsenäinen työskentely 30 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

Palvelun käsite, palveluvalmiuden muodostuminen, erilaiset asiakkaat, myyntitapahtuman suunnittelu ja toteutus, myyntiprosessin hallinta, myyntitekniikat, henkilökohtainen myyntityö markkinointiviestinnän keinona, hyvän myyjän ominaisuudet

Opiskelumateriaali

- opettajan materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäiset ja yhdessä tehtävät harjoitukset

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Hän osaa vertailla ja analysoida asiakaspalvelijan työtä. Opiskelija osaa tulkita ja kehittää henkilökohtaista myyntityötä yhtenä markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset. Opiskelija osaa toimia käytännön myyntitehtävissä.

Hyvä (4 – 3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Hän osaa vertailla ja analysoida asiakaspalvelijan työtä. Opiskelija osaa tulkita ja kehittää henkilökohtaista myyntityötä yhtenä markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset. Opiskelija osaa toimia käytännön myyntitehtävissä.

tyydyttävä (2 – 1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset.

Arviointimenetelmät

Harjoitukset ja aktiivinen osallistuminen

Harjoittelu

Opintojaksoon ei sisälly työharjoittelua.

Lisätietoja

Toteutus SeAMK Liiketoiminta, Frami F, Kampusranta 11

Takaisin