Asiakaspalvelu ja myyntityö yrittäjälle ja projektitöihin
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07DVMA220 |
Tyyppi: | Vapaasti valittava |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Vastuuopettaja: | Mutka-Vierula, Kristiina |
---|
Opettajatiimi: | Mutka-Vierula, Kristiina |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Hän osaa vertailla ja analysoida asiakaspalvelijan työtä. Hän osaa palvella asiakasta erilaisissa tilanteissa ja osaa suhteuttaa palveluvalmiuttaan tilanteen vaatimalla tavalla. Opiskelija osaa tulkita ja kehittää henkilökohtaista myyntityötä yhtenä markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset. Opiskelija osaa toimia käytännön myyntitehtävissä
Opiskelijan työmäärä
Luennot 24 t, itsenäinen työskentely 30 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Palvelun käsite, palveluvalmiuden muodostuminen, erilaiset asiakkaat, myyntitapahtuman suunnittelu ja toteutus, myyntiprosessin hallinta, myyntitekniikat, henkilökohtainen myyntityö markkinointiviestinnän keinona, hyvän myyjän ominaisuudet
Opiskelumateriaali
- opettajan materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, itsenäiset ja yhdessä tehtävät harjoitukset
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Hän osaa vertailla ja analysoida asiakaspalvelijan työtä. Opiskelija osaa tulkita ja kehittää henkilökohtaista myyntityötä yhtenä markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset. Opiskelija osaa toimia käytännön myyntitehtävissä.
Hyvä (4 – 3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Hän osaa vertailla ja analysoida asiakaspalvelijan työtä. Opiskelija osaa tulkita ja kehittää henkilökohtaista myyntityötä yhtenä markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset. Opiskelija osaa toimia käytännön myyntitehtävissä.
tyydyttävä (2 – 1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa tulkita asiakkaiden erilaisuutta. Opiskelija tuntee myyntityön keskeiset käsitteet ja myyntityön vaatimukset.
Arviointimenetelmät
Harjoitukset ja aktiivinen osallistuminen
Harjoittelu
Opintojaksoon ei sisälly työharjoittelua.
Lisätietoja
Toteutus SeAMK Liiketoiminta, Frami F, Kampusranta 11
Takaisin