Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitutkimuksia sekä käyttää niitä tehokkaasti yrityksen markkinointia koskevassa päätöksenteossa.
Opiskelijan työmäärä
- luennot ja pienryhmätyöskentely 50 t
- itsenäinen työskentely 110 t
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
- Liiketoimintaosaamisen perusteet
- Opintojakson rinnalla tulee suorittaa Tilastoaineiston käsittely 3 op
Sisältö
- markkinointitutkimus päätöksenteon näkökulmasta
- eettiset kysymykset
- markkinointitutkimuksen suunnittelu
- tutkimusmenetelmät
- tutkimussuunnitelman laatiminen
- kysymysten laatiminen
- tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi ja tulosten raportointi.
- pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta.
Opiskelumateriaali
- Aaker, D., Kumar, V. & Day, G. 2006. Marketing research soveltuvin osin
- Mäntyneva, M. , Heinonen, J., & Wrange, K. Markkinointitutkimus 2008
- opettajan materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot ja pienryhmätyöskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitutkimuksia sekä käyttää niitä tehokkaasti yrityksen markkinointia koskevassa päätöksenteossa
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitutkimuksia sekä käyttää niitä yrityksen markkinointia koskevassa päätöksenteossa.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitutkimuksia.
Arviointimenetelmät
- tentti 30 %
- yritysprojekti, pienryhmätyöskentely ja aktiivinen osallistuminen ja läsnäolo 70 %
- kummatkin edellä olevat osiot on suoritettava hyväksyttävästi