Markkinointipsykologia
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA229 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opettajatiimi: | Anttila, Terhi |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2014   |
3-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa myyntityössä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
-mistä itsenäistä opiskelua: 44 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa, Asiakaspalvelu
Sisältö
-Markkinointipsykologian perusteet
-Psykologian soveltaminen markkinoinnissa
Opiskelumateriaali
Rope, T. & Pyykkö, M. 2003. Markkinointipsykologia. Väylä asiakasmieleiseen markkinointiin.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=46456
Parvinen, Petri. 2013. Myyntipsykologia: näin meille myydään.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=103970
Lindstrom, M. 2009. Buyology. Ostamisen anatomia.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=89505
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa erinomaisesti analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa markkinoinnissa.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa hyvin analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa markkinoinnissa.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa psykologisen perustan markkinoinnissa. Opiskelija osaa analysoida ihmisen ominaispiirteitä ja tilannetekijöitä markkinoinnin kannalta sekä hyödyntää psykologiaa markkinoinnissa.
Arviointimenetelmät
Oppimispäiväkirja
Harjoittelu
Ei harjoittelua
Takaisin