Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• organisoida, suunnitella ja toteuttaa tiimityönä projektien tuloksista näyttelykokonaisuuden tai messuosaston
• esitellä sekä omia että muiden töitä markkinointiviestinnällisissä vuorovaikutustilanteissa
• suunnitella ja valmistaa erilaisiin messuteemoihin ja näyttelytiloihin sopivaa visuaalista materiaalia
• hoitaa oman vastuualueensa messujen organisoinnissa
• organisoida ja järjestää projektiin kuuluvat asiat ja olla yhteydessä tarvittaviin tahoihin (verkostoituminen)
• suunnitella aikataulun, budjetin ja jakaa vastuualueet sekä toimia niiden mukaisesti
• pitää tuntiseurantaa omasta työskentelystään ja raportoida sen
• projektitiimejä voi olla samanaikaisesti useita keskittyen eri näyttely- tai messuteemoihin.
Opiskelijan työmäärä
- luennot, ohjatut harjoitukset sekä projektityöskentely tiimeissä 128 h, itsenäinen opiskelu 80 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
• messu- ja näyttelysuunnittelu annetun teeman mukaan (rakenteet, valaistus, organisointi, budjetointi)
• mallinnus (pienoismalli/mallinnus kohteesta)
• graafinen suunnittelu (esite, tuoteinformaatio)
• osaston koepystytys, tuotteiden valinta
• projektin hallinta
• asiakaspalvelu tapahtumissa
Opiskelumateriaali
- Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot, ryhmätyöskentely tiimeissä, itsenäinen työskentely
Arviointikriteerit
Arviointikriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa.