Asiakaspalvelu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KMAAP |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Vastuuopettaja: | Leikkari, Esa |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
KUMU-2014   |
1-K   |
2.0   |
2015-01-02   |
2015-07-31   |
KUMU-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KUMU-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä
- kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä
- asennoitua asiakaspalveluun sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa
Opiskelijan työmäärä
opiskelijan työmäärä 54 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei tarvita
Sisältö
- palvelu, palvelun laatu, palvelukuilut
- palvelutapahtuma
- asiakkaan kohtaaminen, erilaisten asiakkaiden käsittely
- service recovery –tilanteet, muut erikoistilanteet
- asiakaspalvelijana toimiminen
Opiskelumateriaali
Case-materiaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset
Arviointikriteerit
- 5: Opiskelija osaa erinomaisesti tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä. Hän osaa perustellen kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa kaikki palvelun laadun osatekijät. Opiskelijan asennoituminen asiakaspalveluun on erinomaista.
- 3: Opiskelija osaa hyvin tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä. Hän osaa perustellen kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä. Opiskelijan asennoituminen asiakaspalveluun on hyvää.
- 1: Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä. Hän osaa kuvata palvelutapahtuman vaiheita ja tunnistaa palvelun laadun osatekijöitä. Opiskelijan asennoituminen asiakaspalveluun on tyydyttävää.
Arviointimenetelmät
Harjoitukset 70% (itsearviointi, ohjaajan arviointi, vertaisarviointi), analyysitehtävä 30%
Takaisin