Venäjä 4 (Russian 4)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07CYVE114 |
Tyyppi: | Vapaasti valittava |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Simon, Heli |
---|
Opettajatiimi: | Uitti, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
INBUS2-2015   |
2-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
LITAKO-2015   |
2-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
INBUS2-2016   |
2-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
LITAKO-2016   |
2-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa asioida venäjäksi pankissa, kaupassa, hotellissa, lentokentällä jne.. Hän osaa palvella asiakasta venäjäksi esimerkiksi kaupassa tai oman alansa tyypillisissä asiakastilanteissa. Opiskelija osaa kirjoittaa venäjäksi sähköpostiviestejä ja yksinkertaisia omaan alaansa liittyviä kirjeitä. Opiskelija tuntee isoimmat kirjallisen viestinnän ja suullisen viestinnän kulttuurierot ja osaa ottaa ne huomioon omassa viestinnässään. Hän osaa hakea tietoa oman alansa venäjänkielisistä teksteistä.
Opiskelijan työmäärä
Lähiopetustunteja 32 h, itsenäistä opiskelua 20 h, virtuaaliopintoja 26 h. Työmäärä yhteensä 78 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Venäjä 1-3 tai vastaavat taidot.
Sisältö
Asioiminen venäjäksi pankissa, kaupassa, hotellissa, lentokentällä yms. Opiskelijan alaan liittyvät asiakaspalvelutilanteet. Sähköpostiviestit ja yksinkertaiset kirjeet. Kulttuuritietous. Tiedonhakutehtävät. Peruskielioppiasiat, mm. datiivi, verbien aspektit.
Opiskelumateriaali
Jegorenkov & Piispanen: Pora! 2, Venäjää aikuisille. Otava. 2013 tai uudempi sekä opettajan toimittama lisämateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Oppitunneilla tehtävät suulliset ja kirjalliset harjoitukset. Yksilö-, pari- ja ryhmäharjoituksia. Verkkoharjoituksia.
Arviointikriteerit
5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä. Opiskelija osaa kertoa kurssilla käsitellyistä maa- ja kulttuuriteemoista monipuolisesti ja paneutuu asiaan syvällisesti.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä tekstin sisällöstä pääkohdat. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä. Opiskelija osaa kertoa kurssilla käsitellyistä maa- ja kulttuuriteemoista olennaiset seikat.
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä. Opiskelija osaa kertoa kurssilla käsitellyistä maa- ja kulttuuriteemoista joitakin faktoja.
Arviointimenetelmät
Kirjallinen ja suullinen tentti ja/tai portfoliotehtävät, kirjalliset ja suulliset harjoitukset.
Harjoittelu
Ei harjoittelua.
Takaisin