Tutkimusmenetelmät 2
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KG10AP32 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 1.0 op |
Vastuuopettaja: | Svahn, Tarja |
---|
Opettajatiimi: | Finne, Merja |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
FYSTER-2015   |
3-S   |
1.0   |
2017-08-01   |
2017-12-31   |
FYSTER-2016   |
3-S   |
1.0   |
2018-08-01   |
2018-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
- tietää fysioterapiatutkimuksessa käytettäviä keskeisiä laadullisia aineistonkeruumenetelmiä
- tietää laadullisen tutkimuksen keskeiset analyysimenetelmät
- osaa kerätä tarkoituksenmukaisesti laadullista aineistoa
- omaa perusvalmiudet laadullisen aineiston käsittelemiseen ja analysointiin
- osaa seurata ja hyödyntää aikaisempaa tutkimustietoa
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
- Näyttöön perustuva fysioterapia
- Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
- Tutkimusmenetelmät 1
Sisältö
- Keskeiset laadullisen tutkimuksen tiedonkeruumenetelmät; laadullisen tutkimusaineiston analysointi
Opiskelumateriaali
Kirjallisuus:
Tuomi Jouni, Sarajärvi Anneli. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Helsinki: Tammi 2013.
Kananen Jorma. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 176, Liiketoiminta ja palvelut yksikkö 2014
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustyöt.
Arviointikriteerit
Hyväksytty
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee tutkimuksen tekemiseen liittyvät käsitteet hyvin. Opiskelija osaa tarkoitukseen soveltuvalla tavalla käyttää ja soveltaa fysioterapia-alaan soveltuvia tyypillisiä laadullisia tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiä. Opiskelijalla on valmiudet suunnitella ja toteuttaa fysioerapia-alan tutkimus- tai kehittämistehtävä.
Hylätty
Opiskelija hallitsee tutkimuksen tekemiseen liittyvät käsitteet puutteellisesti. Opiskelija ei osaa käyttää ja soveltaa fysioterapiaan soveltuvia yksinkertaisimpia laadullisia tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiä. Opiskelijalla ei ole valmiuksia suunnitella eikä toteuttaa fysioterapia- alan tutkimus- tai kehittämistehtäviä.
Arviointimenetelmät
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Takaisin