Tutkimusmenetelmät 2

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KG10AP32
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 1.0 op
Vastuuopettaja: Svahn, Tarja
Opettajatiimi: Finne, Merja
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
FYSTER-2015   3-S   1.0   2017-08-01   2017-12-31  
FYSTER-2016   3-S   1.0   2018-08-01   2018-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
- tietää fysioterapiatutkimuksessa käytettäviä keskeisiä laadullisia aineistonkeruumenetelmiä
- tietää laadullisen tutkimuksen keskeiset analyysimenetelmät
- osaa kerätä tarkoituksenmukaisesti laadullista aineistoa
- omaa perusvalmiudet laadullisen aineiston käsittelemiseen ja analysointiin
- osaa seurata ja hyödyntää aikaisempaa tutkimustietoa

Opiskelijan työmäärä

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

- Näyttöön perustuva fysioterapia
- Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet
- Tutkimusmenetelmät 1

Sisältö

- Keskeiset laadullisen tutkimuksen tiedonkeruumenetelmät; laadullisen tutkimusaineiston analysointi

Opiskelumateriaali

Kirjallisuus:
Tuomi Jouni, Sarajärvi Anneli. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Helsinki: Tammi 2013.

Kananen Jorma. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 176, Liiketoiminta ja palvelut yksikkö 2014

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitustyöt.

Arviointikriteerit

Hyväksytty
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee tutkimuksen tekemiseen liittyvät käsitteet hyvin. Opiskelija osaa tarkoitukseen soveltuvalla tavalla käyttää ja soveltaa fysioterapia-alaan soveltuvia tyypillisiä laadullisia tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiä. Opiskelijalla on valmiudet suunnitella ja toteuttaa fysioerapia-alan tutkimus- tai kehittämistehtävä.

Hylätty
Opiskelija hallitsee tutkimuksen tekemiseen liittyvät käsitteet puutteellisesti. Opiskelija ei osaa käyttää ja soveltaa fysioterapiaan soveltuvia yksinkertaisimpia laadullisia tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiä. Opiskelijalla ei ole valmiuksia suunnitella eikä toteuttaa fysioterapia- alan tutkimus- tai kehittämistehtäviä.

Arviointimenetelmät

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Takaisin