Konseptilähtöinen tilasuunnittelu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KI15CRPK010
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Nieminen, Kirta
Opettajatiimi: Pitkäkoski, Tuija ; Nieminen, Kirta
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
PALVELUJ-2016   2-K   5.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii ymmärtämään kokonaisvaltaisen markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen markkinoinnillisena lisäarvona. Hän ymmärtää myös kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija perehtyy käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämiseen ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta ja sitä, kuinka niiden avulla synnytetään tasapainoinen ravintolakonsepti. Opiskelija osaa soveltaa tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita yhden ravintolakonseptin luomisessa.

Opiskelijan työmäärä

luentoja 35 tuntia, ohjattua harjoittelua 15 tuntia, itsenäistä opiskelua 85 tuntia

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ei edeltäviä opintoja

Sisältö

• ruokapalvelujen esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
• konseptin ilmentäminen palvelumuotoilun avulla
• layout suunnittelu

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävät

Arviointikriteerit

5
Opiskelija ymmärtää kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksen markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa soveltaa periaatteita yrityskuvan luomisessa ruokapalvelualalla.
Opiskelija oppii harjoitusten avulla ilmentämään visuaalisuutta ja esteettisyyttä sekä osaa yhdistellä materiaaleja, värejä ja valaistusta tasapainoiseksi ravintolakonseptiksi.
Opiskelija osaa soveltaa tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.
3
Opiskelija erottaa ja osaa antaa esimerkkejä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksestä markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa raportoida kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla.
Opiskelija tutustuu visuaaliseen ilmaisuun ja esteettisyyteen harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaalien, värien ja valaistuksen valintaan liittyviä ongelmia luodakseen tasapainoisen ravintolakonseptin.
Opiskelija osaa selittää tila- ja sisustussuunnittelun periaatteet.
1
Opiskelija osaa nimetä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksen markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa listata kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla.
Opiskelija osaa toistaa visuaalista ilmaisua ja esteettisyyttä harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaaleihin, väreihin ja valaistukseen liittyviä ongelmia ravintolakonseptin luomisessa.
Opiskelija osaa listata joitakin tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen, oppimistehtävien tekeminen, osallistuminen yritysvierailuihin

Lisätietoja

Opintojakso toteutetaan tarvittaessa englanniksi

Takaisin