Markkinoinnillinen ajattelu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA270 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2013   |
2-S   |
3.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
LITAKO-2014   |
2-S   |
3.0   |
2015-08-01   |
2015-12-31   |
PK-2014   |
2-S   |
3.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Virtuaaliyritystoimintaan kuuluvat markkinoinnin opinnot.
Sisältö
- strategiaa (markkinoinnin näkökulmasta; segmentointi, asemointi)
- ansaintalogiikka
- markkinoinnin rooli liiketoiminnassa: synnyttäminen ja kasvattaminen
- kilpailukeinot
- markkinointisuunnittelun perusteet
- asiakaskeskeinen liiketoiminta
- asiakassuhteen johtaminen (asiakassuhteen elinkaari, keinot)
Opiskelumateriaali
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. (3. uudistettu painos).
Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. & Wong, V. (2008). Principles of Marketing. Chapters 11-15 and 19.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot, harjoitukset
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa kiitettävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Hyvä (4-3): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti. Hän osaa kuvata hyvin markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on osallistunut opetukseen. Hän osaa tyydyttävästi kuvata markkinoinnin integroivan roolin liiketoiminnassa ja tunnistaa yrityksen ansaintalogiikan. Opiskelija osaa analysoida markkinoinnin kilpailukeinoja ja soveltaa niitä kilpailutilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella liiketoimintaa asiakaslähtöisesti sekä kuvata asiakassuhteen merkityksen.
Arviointimenetelmät
- harjoitustyö (ryhmätyö) 50 %
- tentti 50 %
Harjoittelu
Ei harjoittelua.
Takaisin