Asiantuntijana sosiaali- ja terveysalalla
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | STPO101 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
FYSTER-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
SH-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
SOSALA-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
TH-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
VANTYO-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
FYSTER-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
SH-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
SOSALA-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
TH-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
VANTYO-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa sosiaali- ja terveysalan tutkinto-ohjelmien asiantuntemusalueeseen, työkenttiin sekä työtehtäviin liittyviä tekijöitä. Opiskelija osaa kuvata, miten sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset yhdessä vastaavat ihmisen/asiakkaan/potilaan kokonaisvaltaisesta auttamisesta, mitä yhteistä ammateilla on ja miten ne täydentävät toisiaan. Opiskelijalle syntyy kiinnostus tuntea toisten sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden osaamista paremmin ja hyödyntää sitä opiskeluaikana ja myöhemmin ammatissaan
Opiskelijan työmäärä
53 tuntia
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
- sosiaali- ja terveysalan tutkintojen sisällöt
- palveluohjaus, asiakaslähtöisyys
- moniammatillinen hoito- ja palveluketju sosiaali- ja terveysalalla
Opiskelumateriaali
- Ammattina sosionomi. 2011. Mäkinen, P., Raatikainen, E., Rahikka, A.&Saarnio, T. (toim.). Helsinki:WSOYpro.
- Fysioterapia. 2006. Ulla Talvitie &al.
- Hyvinvointivaltion palveluketjut. 2000. Nouko-Juvonen, S., Ruotsalainen, P.&Kiikkala, I. (toim.). Helsinki:Tammi.
- Kuntoutuksen perusteet. 2008. Kristiina Härkäpää& al.
- Heikkinen, Jyrkämä & Rantanen (toim.) Gerontologia (2013), 28 – 108, 393 – 406, 414 – 465
- ajankohtainen oppimateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
luento-opetus, asiakascaseihin perustuva työskentely monialaisissa ryhmissä, itsenäinen opiskelu, seminaariesitys sekä seminaariin osallistuminen
Arviointikriteerit
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija tunnistaa SeAMKin sosiaali- ja terveysalan tutkinto-ohjelmien asiantuntemusalueeseen, työkenttiin sekä työtehtäviin liittyviä tekijöitä. Opiskelija tietää, miten sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset yhdessä vastaavat ihmisen/asiakkaan/potilaan kokonaisvaltaisesta auttamisesta sekä tunnistaa, mitä yhteistä ammateilla on ja miten ne täydentävät toisiaan.
Arviointimenetelmät
aktiivinen osallistuminen, seminaaritehtävä
Takaisin