Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KMST2Y01
Taso: AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Leikkari, Esa
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KUMU-2014   2-K   5.0   2016-01-01   2016-07-31  
KUMU-2014   2-K   5.0   2016-01-01   2016-07-31  
KUMU-2014   2-K   5.0   2016-01-01   2016-07-31  
KUMU-2015   2-K   5.0   2017-01-01   2017-07-31  
KUMU-2015   2-K   5.0   2017-01-01   2017-07-31  
KUMU-2015   2-K   5.0   2017-01-01   2017-07-31  
KUMU-2016   2-K   5.0   2018-01-01   2018-07-31  
KUMU-2016   2-K   5.0   2018-01-01   2018-07-31  
KUMU-2016   2-K   5.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 130 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet

Sisältö

- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)
- asiantuntijapalvelujen markkinointi

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- luennot, mahdollinen kirjatentti, pienryhmätyöskentely

Arviointikriteerit

- 5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.
3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.
1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.

Arviointimenetelmät

-opettajan arviointi
-itsearviointi

Takaisin