Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KMST2Y01 |
Taso: | AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Leikkari, Esa |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
KUMU-2014   |
2-K   |
5.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KUMU-2014   |
2-K   |
5.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KUMU-2014   |
2-K   |
5.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KUMU-2015   |
2-K   |
5.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
KUMU-2015   |
2-K   |
5.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
KUMU-2015   |
2-K   |
5.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
KUMU-2016   |
2-K   |
5.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
KUMU-2016   |
2-K   |
5.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
KUMU-2016   |
2-K   |
5.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 130 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet
Sisältö
- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)
- asiantuntijapalvelujen markkinointi
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot, mahdollinen kirjatentti, pienryhmätyöskentely
Arviointikriteerit
- 5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.
3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.
1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.
Arviointimenetelmät
-opettajan arviointi
-itsearviointi
Takaisin