Kuluttajakäyttäytyminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA170 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opettajatiimi: | Anttila, Terhi |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2013   |
3-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
LITAKO-2014   |
3-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa analysoida erilaisten kuluttajien tarpeita sekä osto- ja kulutuskäyttäytymistä. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin päätöksentekoon liittyviä johtopäätöksiä kuluttajatiedon perusteella.
Opiskelijan työmäärä
- luennot ja ryhmätöiden esitykset 27 h
- ryhmätyöskentely 22 h
- itsenäinen työskentely 31 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa, Markkinoinnillinen ajattelu
Sisältö
- suomalainen kulutusyhteiskunta
- kuluttajan käyttäytyminen yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- kuluttajatiedon keruu
- tarpeet, motiivit, arvot, asenteet ja sidonnaisuus
- kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi
- erilaiset kuluttajatyypit, kulttuurit, alakulttuurit ja elämäntyylit
Opiskelumateriaali
- Solomon, M. & Bamossy, G. & Askegaard, S. & Hogg, M. (2006). Consumer Behaviour -European Perspective
Saatavuus: http://tiny.cc/s2mxkx
- oheismateriaalia luennoitsijan ilmoituksen mukaan
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot ja ryhmätöiden esitykset
- ryhmätyöskentely
- itsenäinen työskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa analysoida erilaisten kuluttajien tarpeita sekä osto- ja kulutuskäyttäytymistä. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin päätöksentekoon liittyviä johtopäätöksiä kuluttajatiedon perusteella.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa analysoida erilaisten kuluttajien tarpeita sekä osto- ja kulutuskäyttäytymistä.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.
Arviointimenetelmät
- tentti 40%
- ryhmätyö 40%
- yksilötyö 20%
- kaikki edellä olevat osiot on suoritettava hyväksyttävästi
Harjoittelu
Opintojakso ei sisällä työharjoittelua.
Takaisin