Markkinointitutkimus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA136 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 6.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2013   |
3-K   |
6.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
LITAKO-2014   |
2-K   |
6.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: noin 160 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 60 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 100 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tilastotieteen perusteet, Virtuaaliyritystoiminta, Markkinoinnillinen ajattelu.
Sisältö
- Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, tutkimusprojekti.
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pieni-muotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.
Arviointimenetelmät
Tentti 20 % tutkimussuunnitelma 30 %, tutkimusraportti 50 %.
Harjoittelu
Ei harjoittelua.
Lisätietoja
Opintojakso tuottaa 6 T&K-pistettä.
Takaisin