Ostokäyttäytyminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD22ASLI02 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | Ylempi AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Aho, Anne-Maria |
---|
Opettajatiimi: | Viljamaa, Anmari |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
Y31-2013   |
2-S   |
5.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
Y31-2015   |
2-S   |
5.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija kykenee suhteuttamaan asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön, ja osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä perustellusti. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
- kuluttajakäyttäytyminen
- organisaation ostokäyttäytyminen
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan myöhemmin.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot ja harjoitukset
- itsenäinen työskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita perusteellisesti ja analysoida syvällisesti asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa erinomaisesti suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa antaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä lisäarvoa tuottavia toimenpide-ehdotuksia yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan teorian pohjalta. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan hyvin perustellusti.
Hyvä (4-3): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija osaa osittain luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja kuvailla asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa joiltakin osin suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa huomioidaan työskentelymenetelmät, ongelmanratkaisukyky ja kyky soveltaa opittua tietoa työelämän käytänteiden kehittämiseksi.
Takaisin