Markkinoinnin perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KMPMP |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Vastuuopettaja: | Leikkari, Esa |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
KUMU-2014   |
1-K   |
2.0   |
2015-01-02   |
2015-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida toimintaympäristöä markkinoinnin näkökulmasta
- analysoida asiakastarpeita
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja perustasolla
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä n. 52 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot
Opiskelumateriaali
Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=87365
muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
luento-opetus, itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa.
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.
Arviointimenetelmät
tentti 100 %
Takaisin