Terveydenhoitajatyön harjoittelu
Rakennetyyppi: | Opintokokonaisuus |
Koodi: | THOH |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 30.0 op |
Vastuuopettaja: | Palo, Raija |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Sisältö
Opintokokonaisuus sisältää opintojaksot:
1. Lasta odottavan perheen terveydenhoitajatyön harjoittelu 8 op
2. Lapsen ja hänen perheensä terveydenhoitajatyön harjoittelu 6 op
3. Kouluikäisen, nuoren ja hänen perheensä terveydenhoitajatyön harjoittelu 5 op
4. Työikäisen ja hänen yhteisönsä terveydenhoitajatyön harjoittelu 6 op
5. Terveydenhoitajatyön kehittäminen 5 op
Arviointikriteerit
Terveydenhoitaja (AMK) osaaminen loppuvaiheen opinnoissa
Terveydenhoitajatyön harjoittelu – opintokokonaisuuden arviointikriteerit
Kolmas ja neljäs lukuvuosi
Kiitettävä 5
Opiskelija
- osoittaa hoitotieteen tietoperustan hallinnan ja soveltaa sitä asiantuntevasti terveydenhoitajatyön kehittämisessä
- etsii itsenäisesti hoitotieteen kansainvälistä, näyttöön perustuvaa tietoa, käyttää ja arvioi sitä kriittisesti terveydenhoitajatyön kehittämisessä
- soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa terveydenhoitajatyön tilanteissa ja toimintaympäristöissä
- ottaa vastuun asiakkaan/potilaan hoito- ja palveluprosessin kokonaisuudesta terveydenhoitajatyössä
- luo innovatiivisia ja vaihtoehtoisia ratkaisuja terveydenhoitotyön ammatilliseen päätöksentekoon terveydenhoitajatyössä
- kehittää terveydenhoitajan ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta terveydenhoitajatyössä
- kehittää toimintaa terveydenhoitotyön asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa terveydenhoitajatyössä
- toimii tavoitteellisesti ja urasuuntautuneesti itseään, ammattiaan, terveydenhoitotyötä ja työelämää kehittävästi terveydenhoitajatyössä
Hyvä 3 – 4
Opiskelija
- soveltaa hoitotieteen käsitteitä ja tietoa sujuvasti ja laaja-alaisesti terveydenhoitajatyön kehittämisessä
- arvioi ja käyttää kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa terveydenhoitajatyön kehittämisessä
- soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa terveydenhoitotyön tilanteissa terveydenhoitajatyössä
- toimii asiakaslähtöisesti, vastuullisesti ja potilasturvallisesti terveydenhoitajatyössä
- soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon terveydenhoitajatyössä
- arvioi terveydenhoitajan ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta terveydenhoitajatyössä
- toimii terveydenhoitotyön asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa terveydenhoitajatyössä
- kehittää itseään, terveydenhoitotyötä ja työyhteisöään suunnitelmallisesti terveydenhoitajatyössä
Tyydyttävä 1 -2
Opiskelija
- käyttää hoitotieteen tietoperustaa johdonmukaisesti terveydenhoitajatyön kehittämisessä
- etsii tietoa ja perustelee tietolähteiden käytön terveydenhoitajatyön kehittämisessä
- perustelee hoitotyön toimintaa näyttöön perustuvan tiedon avulla terveydenhoitajatyössä
- soveltaa ammatillista osaamistaan erilaissa terveydenhoitotyön tilanteissa terveydenhoitajatyössä
- osaa toimia asiakaslähtöisesti ja potilasturvallisesti terveydenhoitajatyössä
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia terveydenhoitajatyössä
- toimii turvallisesti ja terveydenhoitajan ammattieettisten periaatteiden mukaisesti terveydenhoitajatyössä
- toimii terveydenhoitotyön asiantuntijana monialaisissa ryhmissä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa terveydenhoitajatyössä
- kehittää itseään ammatillisesti terveydenhoitajatyössä
Hylätty 0
Opiskelija
- arvostaa hoitotieteen tietoperustaa riittämättömästi hoitotyön terveydenhoitajatyössä
- käyttää hoitotieteen tietoperustaa riittämättömästi terveydenhoitajatyössä
- perustelee hoitotyön toimintaansa riittämättömästi terveydenhoitajatyössä
- soveltaa ammatillista osaamistaan riittämättömästi terveydenhoitajatyössä
- ei osaa toimia riittävän asiakaslähtöisesti ja potilasturvallisesti terveydenhoitajatyössä
Takaisin