Messusuunnittelu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KH14BALS23
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 4.0 op
Vastuuopettaja: Savola, Esa
Opettajatiimi: Liukkonen, Jaana ; Vainionpää, Leena
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• suunnitella messuosaston tapahtuman henkeen ja yrityskuvaan sopien
• tunnistaa elämysmarkkinoinnin elementit ja osaa soveltaa niitä suunnittelussaan
• suunnitella ja valmistaa erilaisiin tapahtumiin sopivaa visuaalista materiaalia
• organisoida ja järjestää projektiin kuuluvat asiat ja olla yhteydessä tarvittaviin tahoihin (verkostoituminen)
• suunnitella aikataulun, budjetin ja jakaa vastuualueet sekä toimia niiden mukaisesti
• pitää tuntiseurantaa omasta työskentelystään ja raportoida sen
• tehdä ja toteuttaa malliston lanseeraussuunnitelman

Opiskelijan työmäärä

- luennot, ohjatut harjoitukset sekä projektityöskentely tiimeissä 64 h, itsenäinen opiskelu 40 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

• messu- ja näyttelysuunnittelu (rakenteet, valaistus, organisointi, budjetointi)
• mallinnus (pienoismalli/mallinnus kohteesta)
• graafinen suunnittelu (esite, tuoteinformaatio)
• elämysmarkkinointi (asiakkaan kokemuksen hallinta: aistit, älyllisyys, sosiaalisuus, tunne)
• projektin hallinta
• asiakaspalvelu tapahtumissa

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla jaettava materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

luennot, ryhmätyöskentely tiimeissä, itsenäinen työskentely

Arviointikriteerit

Arviointikriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät

Arviointi koostuu seuraavista osioista:
osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät ryhmissä
- ryhmätyöskentely, prosessiportfolio 100%

Lisätietoja

Messusuunnittelu integroituu mallistoprojektiin.

Takaisin