Markkinoinnin perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KA01BYRLI01
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Tiainen, Juha
Opettajatiimi: Katila, Anu (Ilmajoki)
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää ja sisäistää kokonaisvaltaisen markkinointiajattelun, tuntee markkinoinnin peruskäsitteitä ja kilpailukeinoja.

Opiskelijan työmäärä

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

Markkinoinnin merkitys ja tehtävät, markkinointiajattelu, markkinoinnin kilpailukeinot

Opiskelumateriaali

Opettajan määräämä kirjallisuus.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu

Arviointikriteerit

Taso 5: Harjoitustyössä tulee esiin markkinoinnin teoriaa, jota sovelletaan esimerkkiyritykseen. Opiskelija esittää ja hallitsee markkinointiympäristön analysoinnin, markkinointimixin (4 P) ja osoittaa markkinoinnillista ajattelutapaa tehtävässään. Tehtävässä noudatetaan SeAMKin kirjallista ohjetta ulkoasun ja lähteiden merkinnän osalta.

Taso 3.Harjoitustyössä opiskelija esittää markkinoinnin teorian pääpiirteittäin ja soveltaa sitä yritysesimerkkiinsä. Tehtävässä noudatetaan pääosin SeAMKin ohjetta ulkoasun ja lähteiden merkintöjen osalta.

Taso 1. Harjoitustyössä esitetään niukasti markkinoinnin teoriaa, mutta sitä kuitenkin tuodaan esiin esimerkkien kautta. SeAMKin mukaisessa ulkoasussa ja lähdeviittauksissa on puutteita.

Arviointimenetelmät

Tentti ja/tai harjoitus-/oppimistehtävien hyväksyttävä suorittaminen. Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Harjoittelu

None

Takaisin