Markkinointioikeus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07DVOI43 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Vastuuopettaja: | Salonen, Marja |
---|
Opettajatiimi: | Salonen, Marja |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain mukaista. Hän osaa soveltaa tuotteen turvallisuuteen ja tuotevastuuseen liittyviä lakeja käytäntöön. Opiskelija osaa suunnitella lain mukaisen tavaramerkin.
Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen niin, että ottaa huomioon kuluttajien yksityisyydensuojan. Hän osaa markkinoida tuotteita tietoverkossa siten, ettei riko tekijänoikeussäännöksiä.
Opiskelijan työmäärä
- luennot ja oikeustapausharjoitukset 22 t
- itsenäinen työskentely 32 t
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
- Oikeustieteen perusteet
- Yrityksen jurídiikka
Sisältö
- kuluttajansuojalaki (38/1978)
- laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa (1061/1978)
- tuotevastuulaki (694/1990)
- laki kulutustavaroiden ja kuluttajapalvelusten turvallisuudesta (75/2004)
- tekijänoikeuslaki (404/1961)
- tavaramerkkilaki (7/1964
Opiskelumateriaali
- Paloranta, Paula: Markkinointioikeus käytännössä
- luennot
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot
- oikeustapausharjoitukset
- itsenäinen työskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin niin, että se on lain mukaista. Hän osaa soveltaa markkinointiin liittyviä lakeja käytäntöön. Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen niin, että ei riko kuluttajien yksityisyydensuojaa. Hän osaa markkinoida tuotteita tietoverkossa siten, ettei riko tekijänoikeussäännöksiä.
Hyvä (4-3)
Opiskelija osaa suunnitella sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin lakeja noudattaen. Hän osaa soveltaa keskeisiä markkinointiin liittyviä lakeja käytäntöön. Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen niin, että ottaa huomioon kuluttajien yksityisyydensuojan. Hän osaa markkinoida tuotteita tietoverkossa siten, että ottaa tekijänoikeussäännökset huomioon.
Tyydyttävä (2-1)
Opiskelija osaa suunnitella sekä kuluttajiin että toiseen elinkeinonharjoittajaan kohdistuvan markkinoinnin ottaen lainsäädännön huomioon. Opiskelija osaa yhdistää markkinointitutkimukseen kuluttajien yksityisyydensuojan. Hän osaa yhdistää tekijänoikeussäännökset tuotteiden markkinointiin tietoverkossa.
Arviointimenetelmät
- kirjallinen tentti
Takaisin