Esseetyöskentely ja seminaari

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KFG11B0231
Taso: AMK
Laajuus: 2.0 op
Vastuuopettaja: Hietaniemi, Elina
Opettajatiimi: Palomäki, Sirkka-Liisa
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön aihe- tai ongelma-alueelta eettistä reflektiota edellyttävän ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, kirjoittaa omaa ajattelua ja tarkoituksenmukaista lähdeaineistoa yhdistävän eettisen, pohtivan tarkastelun. Hän hallitsee esseen rakenteelliset vaateet lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista, luovaa ja tutkivaa otetta.

Opiskelijan työmäärä

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Harjoittelujaksoja vanhustyön käytännöissä.

Sisältö

Essee kirjallisen työn muotona ja toteutuksena. Tehtävän opponointi

Opiskelumateriaali

Vanhustyön etiikka ja geronomin ammattietiikka-pintojakson kirjallisuus sekä muu soveltuva kirjallisuus.
Seamk.intra.fi/opiskelijat/opinnaytetyön ja kirjallisten töiden ohjeet

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Esseen kirjoittaminen ja seminaari.

Arviointikriteerit

Taso 1. (1-2)
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön etiikan aihe- tai ongelma-aluetta kuvailevan ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, hän osaa kirjoittaa omaa tekstiä ja käyttää lähdeaineistoa. Hän noudattaa esseen rakenteellisia vaatimuksia lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista ja ammatillista otetta
Taso 2. (3-4)
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön etiikan aihe- tai ongelma-alueen eri näkökulmia kuvailevan ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, kirjoittaa omaa tekstiä ja yhdistää siihen lähdeaineistoa. Hän hallitsee esseen rakenteelliset vaateet lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista, tutkivaa ja ammatillista otetta.
Taso 3. (5)
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön etiikan aihe- tai ongelma-aluetta monipuolisesti tarkastelevan ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, hän kykenee yhdistämään pohdinnassaan omaa tekstiä ja tarkoituksenmukaista lähdeaineistoa. Hän hallitsee esseen rakenteelliset vaateet lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista, luovaa ja tutkivaa otetta.

Arviointimenetelmät

Essee ja seminaarityöskentely arvioidaan numeerisesti.

Takaisin