Esseetyöskentely ja seminaari
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KFG11B0231 |
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Vastuuopettaja: | Hietaniemi, Elina |
---|
Opettajatiimi: | Palomäki, Sirkka-Liisa |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön aihe- tai ongelma-alueelta eettistä reflektiota edellyttävän ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, kirjoittaa omaa ajattelua ja tarkoituksenmukaista lähdeaineistoa yhdistävän eettisen, pohtivan tarkastelun. Hän hallitsee esseen rakenteelliset vaateet lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista, luovaa ja tutkivaa otetta.
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Harjoittelujaksoja vanhustyön käytännöissä.
Sisältö
Essee kirjallisen työn muotona ja toteutuksena. Tehtävän opponointi
Opiskelumateriaali
Vanhustyön etiikka ja geronomin ammattietiikka-pintojakson kirjallisuus sekä muu soveltuva kirjallisuus.
Seamk.intra.fi/opiskelijat/opinnaytetyön ja kirjallisten töiden ohjeet
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Esseen kirjoittaminen ja seminaari.
Arviointikriteerit
Taso 1. (1-2)
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön etiikan aihe- tai ongelma-aluetta kuvailevan ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, hän osaa kirjoittaa omaa tekstiä ja käyttää lähdeaineistoa. Hän noudattaa esseen rakenteellisia vaatimuksia lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista ja ammatillista otetta
Taso 2. (3-4)
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön etiikan aihe- tai ongelma-alueen eri näkökulmia kuvailevan ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, kirjoittaa omaa tekstiä ja yhdistää siihen lähdeaineistoa. Hän hallitsee esseen rakenteelliset vaateet lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista, tutkivaa ja ammatillista otetta.
Taso 3. (5)
Opiskelija osaa kirjoittaa vanhustyön etiikan aihe- tai ongelma-aluetta monipuolisesti tarkastelevan ammatillisen esseen. Opiskelija osaa rajata aiheensa, hän kykenee yhdistämään pohdinnassaan omaa tekstiä ja tarkoituksenmukaista lähdeaineistoa. Hän hallitsee esseen rakenteelliset vaateet lähdemerkintöineen ja osaa opponoida. Opiskelija osaa käyttää essee -tehtävässään persoonallista, luovaa ja tutkivaa otetta.
Arviointimenetelmät
Essee ja seminaarityöskentely arvioidaan numeerisesti.
Takaisin