Markkinointistrategia ja markkinoinnin suunnittelu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA208 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 4.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2013   |
2-K   |
4.0   |
2015-01-02   |
2015-07-31   |
LITAKO-2014   |
2-K   |
4.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisella että operatiivisella tasolla huomioiden myös sisäisen markkinoinnin roolin. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: noin 106 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 40 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 66 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Virtuaaliyritystoiminta, Markkinoinnillinen ajattelu.
Sisältö
- Lähtökohta-analyysit
- Kilpailuetu ja kilpailuasema
- Kilpailulaki (948/2011)
- Markkinointistrategia
- Markkinointisuunnitelman laatiminen
Opiskelumateriaali
Hooley, G., Piercy, N., Nicoulaud, B. (2007). Marketing Strategy and Competitive Positioning
Saatavuus: http://tiny.cc/a3vxkx
Lahtinen, J. & Isoviita, A. (1998). Markkinoinnin suunnittelu
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=25223
Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management
Saatavuus: http://tiny.cc/4dwxkx
Trout, J. & Hafren, G. (2003). Erilaistu tai kuole. Selviytyminen tappavan kilpailun aikakautena
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=45511
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisella että operatiivisella tasolla huomioiden myös sisäisen markkinoinnin roolin. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisella että operatiivisella tasolla huomioiden myös sisäisen markkinoinnin roolin. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisella että operatiivisella tasolla huomioiden myös sisäisen markkinoinnin roolin. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Arviointimenetelmät
Harjoitustyö.
Harjoittelu
Ei harjoittelua.
Lisätietoja
Opintojakso tuottaa 4 T&K-opintopistettä.
Takaisin