Markkinointiviestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KE16C082210
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Joensuu-Salo, Sanna
Opettajatiimi: Joensuu-Salo, Sanna
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää pk-yrityksessä sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa arvioida markkinointiviestinnän toimenpiteitä osana integroitua markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy toteuttamaan perustason markkinointiviestintää pk-yrityksessä. Opiskelija osaa arvioida omaa markkinointiviestinnän osaamistaan. Opiskelija tunnistaa viestinnän merkityksen ja luo aktiivisesti sekä sisäisten että ulkoisten sidosryhmien välisiä vuorovaikutussuhteita.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 80 h, josta
- verkkotyöskentely 25 h
- kirjallisuus 10 h
- projekti toteuttaminen ja seminaarit 45 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Yritystoiminnan perusteet

Sisältö

markkinointiviestinnän merkitys ja osa-alueet
markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
integroitu markkinointiviestintä
markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
mainostoimistojen ja muiden alihankkijoiden rooli

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

verkkotyöskentely, projektitehtävät, seminaarit

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut opintojakson suoritukseen aktiivisesti. Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää pk-yrityksessä sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa itsenäisesti nimetä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja määritellä ne oikein, ja pystyy esittämään konkreettisia esimerkkejä soveltaen osaamistaan käytäntöön. Opiskelija osaa arvioida markkinointiviestinnän toimenpiteitä osana integroitua markkinointiviestintää tunnistaen realistisesti onnistumisia ja kehittämiskohteita. Opiskelija pystyy luovasti toteuttamaan perustason markkinointiviestintää pk-yrityksessä. Opiskelija osaa myös arvioida omaa markkinointiviestinnän osaamistaan realistisesti ja kehityshakuisesti.

Hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut opintojakson suoritukseen hyvin. Opiskelija osaa suunnitella järkevästi ja yrityksen resursseihin suhteuttaen tavoitteellista markkinointiviestintää pk-yrityksessä sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa myös kriittisesti analysoida suunniteltuja ja toteutettuja toimenpiteitä. Opiskelija osaa itsenäisesti nimetä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja määritellä ne hyvin, konkreettisia esimerkkejä tarvittaessa käyttäen. Opiskelija osaa selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen ja perustella sen tarpeellisuutta. Opiskelija osaa arvioida markkinointiviestinnän toimenpiteitä osana integroitua markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy itsenäisesti toteuttamaan perustason markkinointiviestintää pk-yrityksessä. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan realistisesti.

Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on osallistunut opintojakson opetukseen vaaditulla tavalla. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää pk-yrityksessä sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet tyydyttävästi ja pystyy selittämään integroidun markkinointiviestinnän merkityksen hyväksyttävällä tavalla. Opiskelija osaa arvioida markkinointiviestinnän toimenpiteitä niiden onnistuneisuutta punniten. Opiskelija pystyy toteuttamaan joitakin markkinointiviestinnän toimenpiteitä pk-yrityksessä vaikka saattaa tarvita tukea niiden ideoinnissa. Opiskelija osaa arvioida omaa markkinointiviestinnän osaamistaan jokseenkin realistisesti.

Arviointimenetelmät

Arviointi koostuu seuraavista osioista: verkkotyöskentely 40%, projektin toteutus 60%

Harjoittelu

Opintojaksoon ei sisälly työharjoittelua.

Lisätietoja

Opintojakso tuottaa t&k –pisteitä

Takaisin