Markkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KA01CLITO02 |
Taso: | AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Tiainen, Juha |
---|
Opettajatiimi: | Katila, Anu (Ilmajoki) |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin suunnitteluun ja johtamiseen. Hän ymmärtää niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa laatia markkinointisuunnitelman.
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Markkinoinnin strategiset päätökset, markkinoinnin suunnittelu
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan myöhemmin.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, yksilö- ja ryhmätyöt. Kontaktiopetus 50 %, omatoiminen opiskelu 50 %
Arviointikriteerit
Hylätty: Tehtäviä ei ole palautettu määräaikaan, annetuista tehtävistä puuttuu osia tai ne ovat puutteellisia ja epäselviä.
Tyydyttävä (1-2): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa analysoida yritystä ja yrityksen toimintaympäristöä lähtökohta-analyyseillä. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.
Hyvä (3-4): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti lähiopetukseen ja harjoituksiin. Opiskelija osaa analysoida yritystä ja sen toimintaympäristöä monipuolisesti erilaisilla analyyseillä. Opiskelija osaa selittää, kuinka markkinoinnin suunnittelun kokonaisprosessi on osa yrityksen strategista suunnittelua ja johtamista. Opiskelija osaa selostaa strategioiden yhteydet rakenteisiin, toimenpiteisiin ja toimintaohjelmiin. Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä markkinointitoimenpiteiden vaikutuksista kilpailutilanteeseen. Opiskelija osaa laatia markkinointisuunnitelman, jonka osiot on kuvattu kattavasti ja tehtyjä valintoja on perusteltu monipuolisesti. Palautetut tehtävät vastaavat asetettuja tavoitteita ja niiden teksti on sujuvaa.
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida yritystä ja yrityksen toimintaympäristöä monipuolisesti erilaisilla analyyseillä. Opiskelija pystyy arvioimaan tapahtuvaa kehitystä ja sen vaikutusta yrityksen markkinointiin. Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä kilpailuasemaa määrittävien markkinointitoimenpiteiden vaikutuksista kilpailutilanteeseen markkinapaikalla. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman, jonka osiot on kuvattu kattavasti ja tehtyjä valintoja on perusteltu monipuolisesti. Työ sisältää tekijöiden oivalluksia, se on todenmukainen ja sitä voidaan hyödyntää todellisen yrityksen markkinointitoiminnan kehittämisessä. Markkinointisuunnitelman ja muiden tehtävien ulkoasu on siisti. Teksti on sujuvaa ja täsmällistä
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitukset
Harjoittelu
None
Takaisin