Ohjelmoinnin perusteet 2

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KL25AB10453
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 4.0 op
Vastuuopettaja: Niemelä, Hilkka
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
AUTE-2016KAUT   1-K   4.0   2017-01-01   2017-07-31  
AUTE-2016SAUT   1-K   4.0   2017-01-01   2017-07-31  
TITE-2016   1-K   4.0   2017-01-01   2017-07-31  

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on ohjelmoinnin perusrakenteiden hallinnan syventäminen ja olio-ohjelmoinnin perusteiden omaksuminen sekä graafisen käyttöliittymän peruskomponenttien käytön tekniikan hallinta. Kurssin jälkeen opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida pienehkön graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 104 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 52 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 52 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ohjelmoinnin perusteet 1

Sisältö

Käyttöliittymäkomponentit, layoutit ja tapahtumien liittäminen komponentteihin. Olioiden määrittely ja käyttö.

Opiskelumateriaali

Luentomoniste ja .NET-kirjasto

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti erilaisia käyttöliittymäkomponentteja ja luoda sovelluksessa käyttämiään olioita omassa harjoitustyössään.
Hyvä (3-4); Opiskelija osaa soveltaa keskeisimpiä käyttöliittymäkomponentteja ja osaa käyttää olioita harjoitustyössään.
Tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida graafisen käyttöliittymän.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu tehtyihin harjoituksiin ja tenttiin.

Harjoittelu

None

Takaisin