Luovien alojen markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KMPLAM
Taso:
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Leikkari, Esa
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KUMU-2014   2-K   3.0   2016-01-01   2016-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa oman markkinointitilanteensa erityispiirteet ja analysoida omaa markkinointitilannettaan
- analysoida toimialansa kuluttajien käytöstä ja segmentoida asiakkaita alallaan
- osaa tehdä kilpailija-analyysin alallaan
- tuntee alansa markkinoinnin tyypillisimpiä kilpailukeinoja ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
- osaa tehdä oman alansa markkinointisuunnitelman

Opiskelijan työmäärä

opiskelijan työmäärä 78 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltävät opinnot Markkinoinnin perusteet

Sisältö

- Oman ammattialan erilaisiin markkinoinnin caseihin tutustuminen, keskustelu ja ratkaisujen etsiminen.
- Oman luovan ammattialan markkinointisuunnitelma

Opiskelumateriaali

Case-materiaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- Case-opetus, itsenäinen työskentely

Arviointikriteerit

- 5: Opiskelija hallitsee luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän osaa perustella, kriittisesti arvioida ja soveltaa oppimaansa ja löytää uusia ratkaisuja.
- 3: Opiskelija hallitsee luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän osaa perustella ja soveltaa oppimaansa.
- 1: Opiskelija luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet. Hän soveltaa oppimaansa mekaanisesti.

Arviointimenetelmät

case-opetus 30 %, markkinointisuunnitelma 70 %

Takaisin