Kaupan kilpailukeinot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA223 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Mutka-Vierula, Kristiina |
---|
Opettajatiimi: | Mutka-Vierula, Kristiina |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida myymälää ja kauppapaikkaa kilpailukeinona. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona kaupan kannattavuus huomioiden. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa.
Opiskelijan työmäärä
- itsenäinen työskentely 134 t
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
- Liiketoimintaosaamisen perusteet
- Kaupan toimintaympäristö
Sisältö
- kauppapaikka ja myymälä kilpailukeinona
- hinta- ja laatumielikuva
- tavararyhmähallinta
- asiakaspalvelu ja sen merkitys vähittäiskaupassa
- markkinointiviestintä vähittäiskaupassa
Opiskelumateriaali
- Havumäki, Heidi, Jaranka, Eila, 2006. Kauppa - Toiminnan suunnittelusta markkinointiin
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=71425
- Päivittäistavarakauppa ry:n vuosijulkaisuja
- Aarnikoivu, Henrietta, 2005. Onnistu asiakaspalvelussa
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=63435
- muu materiaali verkossa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- itsenäinen opiskelu ja tehtävät verkossa
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi. Opiskelija osaa analysoida myymälää ja kauppapaikkaa kilpailukeinona. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona kaupan kannattavuus huomioiden. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa kiitettävästi.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin. Opiskelija osaa analysoida myymälää ja kauppapaikkaa kilpailukeinona. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona kaupan kannattavuus huomioiden. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa hyvin.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut kaikki annetut tehtävät. Hän osaa käyttää tuotetta, hintaa ja markkinointiviestintää vähittäiskaupan kilpailukeinona. Opiskelija osaa palvella asiakkaita tyypillisimmissä kaupan asiakastilanteissa.
Arviointimenetelmät
- sekä tehtävät että tentit arvioidaan
Harjoittelu
Opintojaksoon ei sisälly työharjoittelua.
Lisätietoja
- opintojakso suoritetaan Keskon kanssa tehdyn yhteistyösopimuksen pohjalta Kauppiasyrittäjyyspolun opintojen mukaisesti
Takaisin