Arviointitutkimus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KF21TUTKE02 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | Ylempi AMK |
Laajuus: | 4.0 op |
Vastuuopettaja: | Toikko, Timo |
---|
Opettajatiimi: | Hemminki, Arja |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kerätä tietoa kehittämistoiminnasta dokumentoinnin avulla.
Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä tietoa ja suunnata kehittämistoimintaa sen perusteella.
Opiskelijan työmäärä
104 t (18 luennot + 86 etäopiskelu)
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Arviointi osana kehittämisprosessia
Arviointitarpeet ja arvioinnin suuntaukset
Kansalais- ja aluelähtöiset arvioinnin menetelmät
Vaikuttavuuden arviointi
Opiskelumateriaali
McCabe, Angus & Horsley, Katrice (2008) The Evaluator's Cookbook. Abingdon: Routledge.
Saatavuus: http://tiny.cc/83gq4w
Ja kaksi seuraavista:
Peitola, Petri (2005) Arvioinnin soveltuvuus sosiaalityössä. Tapauksena realistinen arviointi huumeongelmaisen yksilökohtaisessa palveluohjauksessa. Työpapereita 4/2005. Helsinki: Stakes.
Saatavuus: http://tiny.cc/njfs4w
Kivipelto, Minna (2006) Sosiaalityön kriittinen arviointi. Sosiaalityön kriittisen arvioinnin perustelut, teoriat ja menetelmät. Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisujarja A3. Seinäjoki: Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
Saatavuus: http://tiny.cc/cihq4w
Kivipelto, Minna(2008) Osallistava ja valtaistava arviointi. Stakesin työpapereita 17/2008. Helsinki: Stakes.
Saataavuus: http://tiny.cc/pjhq4w
Krogstrup, Hanne K. (2004) Asiakaslähtöinen arviointi, Bikva-malli. FinSoc Arviointiraportteja 1/2004. Helsinki, Stakes.
Saatavuus: http://tiny.cc/mlhq4w
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja etäopiskelu.
Arviointikriteerit
Taso 1-2
Opiskelija osaa kuvailla arviontitutkmuksen perustyypit.
Taso 3-4
Opiskelija osaa vertailla arviointitutkimuksen perustyyppejä.
Taso 5
Opiskelija osaa analysoida kriittisesti arviointitutkimjuksen perustyyppejä.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu opiskelijan itsenäisiin tehtäviin, 1-5
Takaisin