Saksa 2 (German 2)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07CYSA110 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Stenbacka Tuula |
---|
Opettajatiimi: | Stenbacka Tuula |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
INBUS2-2015   |
1-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
INBUS2-2016   |
1-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa viestiä yksinkertaisissa arkipäiväisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa
- hallitsee peruskieliopista seuraavat rakenteet: substantiivien ja persoonapronominien akkusatiivi ja datiivimuodot, possessiivipronominit, verbien modaaliverbit ja perfektin
- osaa varata hotellihuoneen
- osaa puhua puhelimessa
- osaa esittää mielipiteensä
- osaa tehdä ostoksia
- osaa arkipäivän kohteliaisuudet
- osaa kahvilassa ja ravintolassa käytettävän kielen
- osaa laatia lyhyitä kirjallisia viestejä
- ymmärtää saksalaista tapakulttuuria
Opiskelijan työmäärä
kontaktiopetus 36h
itsenäinen työskentely 44h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Saksa 1 tai vastaavat tiedot
Sisältö
hotellihuoneen varaaminen
mielipiteen esittäminen
ravintolassa asioiminen
vaateostokset
puhelinkeskusteluja
lyhyen kirjeen kirjoittaminen
Opiskelumateriaali
- Kudel & Kyyhkynen: Einverstanden! 1
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
kontaktiopetus, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä helpohkosta tekstistä. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä.
5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja helpohkon kirjoitetun tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä.
Arviointimenetelmät
aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen
kirjalliset ja suulliset tehtävät, sanakokeet
2 tenttiä
Takaisin